Måndag morgon och Ludde leker järnet!!

Hade inte tid att skriva ett inlägg igår då Ludde kom hit vid ca. 14.30.. Vi lekte en del inne och sen vid fyra tiden så gick Ludde och jag ner till Lidl och handlade.. När vi kom hem igen så hade inte Jonte kommit hem ännu, han var iväg till Robin för att hjälpa honom med båten.. Så Ludde fick leka lite till med mig och sen när Jonte kom hem så gick dom till lekparken under tiden som jag lagade mat, det blev makaroner och köttbullar, Ludde bestämde maten.
När vi hade ätit så kollade vi på tv, o så målade Ludde lite o klipte lite i papprena, han gjorde hjärtan sa han :)
Innan han skulle sova så tittade vi på Sammys äventyr, var en riktig bra barnfilm :)
Och som vanligt ville Ludde somna i min säng, så de fick han så gärna göra, va ju bara flytta över honom till sin säng när jag skulle sova.

Idag vaknade vi kl 7.40. Jonte hade gått upp några minuter innan jag och Ludde vaknade. Gick upp och gjorde lite välling som Ludde satt o drack under tiden som jag duschade lite. Jonte fick äran och ta på Ludde lite kläder idag oxå så jag kunde gå ut med Tippen innan de skulle hända någon olycka inne. Fick se när jag skulle gå ut att det var en lastbil utanför som fyllde på isolering på huset brevid här. Sa de till Jonte o Ludde så när jag kom in igen så var Ludde i köket o tittade ut genom fönstret för att se hur dom gjorde :)

Jag ska snart åka ner på stan och handla lite sen när jag kommer hem så ska Ludde och jag baka en kladdkaka till hans mamma kommer och hämtar honom :)

Ikväll blir det att sitta och spela lite för att sen försöka lägga sig tidigt o sova..
Ha en bra dag alla glada o även dom ledsna :)
Pusshej!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0